DOCSBARCELONA - International Documentary Film Festival

Financing Pitching Panel

Els confirmats fins al moment són:  

 

mar adrianMar Adrián
Directora de Continguts a Aragón Televisión (Espanya)

Actualment Mar és la responsable de continguts a Aragón TV. Prèviament ha treballat en altres canals autonòmics.

Des del 2004 i fins el 2008 va ser la directora d’anàlisis, formats i continguts a IB3 - Televisió Autonòmica de Balears. En aquesta cadena va posar en marxa el Departament de programes i era l’encarregada d’anàlisis de formats i audiències.

Mar Adrián va començar la seva carrera professional a Canal 9 – Televisió Autonòmica Valenciana: va ser la presentadora del programa “Arrels” i coordinadora del Departament de Programes. A més, en aquesta cadena ha dirigit diverses retransmissions, i diversos programes (“La bomba”, “Quina calor”, “De pe a pa”, “A la fresca”, “Rutes de la comunitat valenciana”, “Entre setmana”). També ha estat redactora del programa “En antena” i d’informatius Canal 9.

Mar Adrián és llicenciada en Ciències de la Informació/ Periodisme, per la Universitat Politècnica de València. 


claire aguilarClaire Aguilar 
Vicepresidenta de programació a Independent Television Service - ITVS (EUA)

Independent Television Service és una institució que financia, promou i distribueix programació independent per a la televisió pública. A ITVS, Claire supervisa tots els aspectes de les diverses iniciatives de programes, incloent estratègia de programació,  crides de finançament, panell de revisió, i recomanacions de finançament. Encarrega programes a productors independents dels EUA i a productors internacionals per l’ITVS International Media Development Fund (Fons Internacional pel desenvolupament audiovisual) i és co-programadora d’Independent Lens, una sèrie de la PBS de programes de producció independent.

Va arribar a ITVS després de treballar per la cadena CET/Los Angeles on programava la graella i gestionava la compra de programes. Abans d’ocupar aquesta posició havia estat programadora de l'Arxiu de cinema i televisió d'UCLA, un dels principals espais d’exhibició de documentals internacionals i pel·lícules clàssiques de Hollywood. Ha estat consultora de programació i membre del panell de la Corporation for Public Broadcasting, la fundació Rockefeller, The National Endowment for the Arts, la beca Pew de les arts i moltes altres organitzacions de subvenció audiovisual.   

És llicenciada en Comunicació i té un màster de Cinema i televisió d'UCLA. Forma part del comitè de Women Make Movies, Steps International i EURODOC Steering Committee.



jordi ambrosJordi Ambròs
Guionista, director, productor executiu i Comissioning Editor a Televisió de Catalunya / TV3 (Catalunya)

En l’actualitat, i des de l’any 2000, Jordi Ambròs és Cap de Coproduccions Documentals i director d'“El documental”. En antena des del gener del 2001, "El documental" és un espai nocturn setmanal al 33 (segon canal de TVC) centrat en propostes creatives amb rerefons social. Combina un ampli espectre de produccions internacionals (compres) amb treballs locals catalans (coproduccions i precompres). Gairebé sempre es tracta de documentals d'aproximadament una hora de durada, però també, ocasionalment, està obert a l'emissió de llargs.

En l’àmbit documental,  Jordi Ambrós col·labora regularment amb diferents organismes, nacionals i internacionals (consultor, jurat, professor, tutor i ponent). 


 
ORIOLOriol Baquer
Director General de Slot TV (Catalunya)

Oriol Baquer va començar la seva carrera com a ajudant de producció per a diversos llargmetratges amb les productores Figaro Films S.A. i Estudi 16/35 S.A. Després va esdevenir un executiu de compres internacionals per Figaro Films S.A. i Televisió de Catalunya S.A., i va ser el cap de ventes de CYRK S.A. Des de 1994, Oriol Baqué ha estat el Director de SLOT, Serveis Audiovisuals S.L. També és co-fundador de l’associació DOCUS i cap de ventes a TV3.

Slot Serveis Audiovisuals es va crear a Barcelona el 1994 i s’ha convertit en una de les principals empreses del mercat audiovisual espanyol. Slot participa als mercats internacionals més importants, com MIPTV, MIPDOC, MIPCOM, MIPCOM JUNIOR, NATPE, SPAIN TV EXPO, IDFA, DISCOP, SUNNY SIDE OF THE DOC i MERCADOC. A més, ha establert unes excel·lents relacions amb les productores i distribuidores de programes de televisió del National Board del Canadà, Granada Media, All3Media, S4C, Films Transit, GA&A, i TV Loonland, entre molts d’altres que apareixen al seu catàleg.

Slot també ha portat les ventes internacionals d’algunes de les empreses i televisions espanyoles més importants, com Ovideo, Kepry Films, Tibidabo Films, K-2000, Plural Entertainment i Euskal Telebista. Des de l’any 2006, Slot negocia les ventes per TVC.



julieJulie Bergeron
Manager Producers Network - Marché du Film/ Festival de Cannes (França)

Dirigeix l’empresa Vision-in-Motion, que va fundar el 2001, i que té la seu a Paris. És una productora especialitzada en esdeveniments per a la indústria cinematogràfica. Per exemple, organitza “Cinéma du Québec” a Paris, per SODEC: una setmana dedicada a la projecció de films del Quebec i a trobades professionals entre productors i realitzadors francòfons.

Julie Bergeron és la gerent de “Producers Network” al Marché du Film / Festival de Cannes des que es va crear, l’any 2004. Al Festival de Cannes és la responsable del Documentary Brunch que es realitza durant el festival.

També és la gerent  de projectes internacionals a “Ventana Sur”, el mercat cinematogràfic llatinoamericà coorganitzat per INCCA i Marché du Film/Festival de Cannes, i que té lloc a Buenos Aires des de 2009.

A més, ha participat en la producció de dos documentals: “Beckett’s Prisoners” de Michka Saäl i "Regular or Super: Views on Mies van der Rohe” de Joseph Hillel i Patrick Demers.

És col·laboradora i assessora de festivals de cinema internacionals, com el mercat de coproduccions de Berlinale o el Festival internacional de Dubai, entre d’altres.


BLATTRoberto Blatt
Commissioning Editor a Chello Multicanal (Espanya)

Roberto Blatt és director de continguts i desenvolupament de Chello Multicanal, una empresa líder en el disseny, producció i distribució de canals temàtics a Ibèria, així com cap de coproduccions i producció pròpia, sobretot de documentals per a Odisea i Canal de Historia.

És membre d’EDN, i Commissioning Editor veterà, pren part en fòrums europeus de documentals organitzats per EDN i altres institucions, a més de ser professor de diversos màsters de documental.

Roberto va estudiar Econòmiques i Antropologia a la Universitat Ben Gurion i li fou concedida una beca per a la seva investigació doctoral en Filosofia, per la Stiftung zür Förderung der Philosophie, Mönchengladbach, a Alemanya.


Kathryn BonniciKathryn Bonnici
Executiva de compres i responsable de precompres i coproduccions, Java Films (França)

A Java Films Kathryn Bonnici supervisa les vendes als països de parla anglesa i hispana, Orient Mitjà, Suècia i Finlàndia. Recentment ha comprat, o ha treballat, amb pel·lícules com “The Green Wave” (seleccionada a IDFA 2010 i Sundance 2011), “20 Seconds of Joy” i “Songs of War: Music as a Weapon”.

Java Films és una de les distribuïdores europees independents més importants, especialitzada en temes d’actualitat, socials, d’interès humà, i films històrics. Per tal de publicitar els seus films cada any Java Films participa a uns 20 mercats o festivals i realitza coproduccions i pre-compres.

antonAnton Calleja
Project Manager, Eurimages (França)

L’Anton Calleja és Doctor en Dret amb una tesina sobre incentius fiscals i financers per a la indústria cinematogràfica. També va estudiar producció de cinema a Roma (EMAM).

Va exercir com a advocat a Malta, Londres i Luxemburg. Com a tal, va assessorar i representar a productors i altres figures de la indústria cinematogràfica. Des de 2006, ha treballat com a Project Manager a Eurimages. Eurimages és el fons del Consell d’Europa per a la co-producció, distribució i exhibició d’obres cinematogràfiques europees. Fundat l’any 1988 com a Acord Parcial, actualment compta amb 34 estats membres. L’objectiu d’Eurimages és promoure la indústria del cinema europea, fomentant la producció i distribució de pel.lícules, i estimulant la cooperació entre professionals.

A Eurimages, Calleja s’encarrega de llargmetratges de ficció i documentals. És també professor convidat de Dret de la Indústria de l’Entreteniment i de Finançament Cinematogràfic a la Universitat de Malta.


Antoni Capellà
Director de Programes d’IB3 Televisió

 

joanaJoana Chilet
Responsable de la Unitat de Coproduccions i drets d'Antena de TV Valenciana (Espanya)

La major part de la seva trajectòria professional ha estat lligada a Televisió Valenciana, on actualment és la responsable de la Unitat de Coproduccions i drets d'Antena de TVV.

El 1994 va començar a treballar per a TVV com a guionista en diversos programes. Va exercir de coordinadora de continguts de diferents programes tant de Canal 9 com de Punt 2 i, posteriorment, va ser la responsable de la secció de Disseny de programació. Des d'aquest moment amplia el seu àmbit de responsabilitat des de l'entreteniment a la ficció, i participa en l'anàlisi, selecció i producció de diversos telefilms. Ha participat en diversos cursos sobre guió per a cinema i televisió. Forma part del jurat del premi de Guió de curts de Cinema Jove en representació de TVV. Ha estat jurat en diversos festivals de cinema. Com a productora executiva ha participat en diverses pel·lícules per a televisió i també en sèries de ficció de TVV

És llicenciada en Ciències de la Informació el 1993 pel CEU San Pablo.


aliAli Delici
Commissioning editor delegat a ARTE France (França)

Ali Delici treballa a ARTE França des de 2004.

Va començar a treballar en el sector audiovisual a través de pràctiques d’estiu en diverses empreses franceses de producció independent. Una primera experiència professional el va portar a treballar en un llargmetratge (“Haut les coeurs!” de Solveig Anspach) produït per Agat Films / Ex Nihilo, a París, per a qui va treballar com a assistent de producció durant quatre anys.

Després de dos anys als Estats Units, Ali va tornar a París el 2004, i va entrar a treballar en un nou departament d’ARTE França, el d’Arts i Cultura. Aquest departament abasta una àmplia gamma de temes, que inclouen importants esdeveniments internacionals. Ali ha participat en diferents tipus de programes que inclouen nits temàtiques, documentals, revistes de televisió i debats culturals. Els documentals culturals examinen els principals artistes i fenòmens culturals, alhora que exploren la seva interacció social i l'impacte.  Es fixen en totes les disciplines artístiques: fotografia, disseny, literatura, cinema, arquitectura, música (...).

Després d'estudiar Dret i Història de l'Art, va estudiar Cinema a L’Escola de Cinema de la Sorbonne.

zuri ferminZuri Fermín
Coordinadora de Desenvolupament i Formació IBERMEDIA (Espanya)

La Zuri Fermín és veneçolana, però viu a Espanya des de fa més de 10 anys. Després de finalitzar els seus estudis universitaris als Estats Units, va tornar a Veneçuela on va treballar en programes de cooperació internacional a diverses institucions públiques del país.  Es va incorporar al Programa IBERMEDIA des de la seva creació el 1998. Actualment és responsable del desenvolupament de projectes, programes de formació i preservació d’arxius fílmics dins la Unitat Tècnica del programa, que té seu a Madrid.

El Programa Ibermedia fou creat el 1997 com a resultat de la Cimera Iberoamericana de Caps d'Estat i de Govern cel·lebrada a Veneçuela, relativa a l'execució d'un programa d'estímul a la coproducció i distribució de pel·lícules iberoamericanes. Ibermedia, a través de les convocatòries d'ajudes de finançament, pretén promoure la creació d'un espai audiovisual Iberoamericà.


patriciaPatricia Finneran
Productora en cap de projectes especials, Programa de documentals Sundance Institute (EUA)

Patricia Finneran és productora en cap de projectes especials pel programa de documentals del Sundance Institute a Nova York i és directora del projecte Forward del Sundance Film Institute, una iniciativa dissenyada per promoure el diàleg intercultural. Des de Nova York, Patricia representa Sundance en els fòrums i esdeveniments internacionals i s’encarrega de recomanar projectes a la Fundació de Documentals de Sundance.

Des del 2003 fins al 2008 Patricia Finneran va ser directora del Festival i Conferència de cinema documental Silverdocs, el més important d’Estats Units.

Abans d’ocupar aquesta posició havia estat la directora artística de l’IFP MARKET, el primer mercat dels EUA de projectes cinematogràfics en desenvolupament. A més, ha estat productora en organitzacions com el Departament Estatal dels EUA, IMF, i History Channel.

Va estudiar al conservatori de l’American Film Institute i també va treballar com a executiva creativa a Hollywood.

 

perePere Gibert
Director de Continguts Culturals i d'Entreteniment de la Xarxa de Televisions Locals (Catalunya)

Pere Gibert va començar la seva carrera professional com a locutor a Matadepera Ràdio. Ha treballat durant 8 anys a Canal Terrassa Vallès i Ràdio Municipal de Terrassa. Entre als anys 2002 i 2005 va ser Cap d’Informatius i Programes en aquests dos mitjans. L’any 2006 va formar part de l’equip del programa ‘Matins.COM’ de COM Ràdio.

Des de setembre de 2006, treballa a la Xarxa Audiovisual Local on ha exercit de Coordinador de Continguts durant tres anys. Actualment continua a la XAL com a Director de Continguts Culturals i d’Entreteniment de la Xarxa de Televisions Locals. Des de l’any 2006, és responsable del projecte de nous formats audiovisuals de l’XTVL ‘Denominació d’Origen’ on, com a productor executiu, ha tirat endavant sèries com ‘Croatan’, ‘Portbou’, ‘VIE’, ‘Trucat’, ‘Tu mateix’ o ‘Xadom’, en coproducció amb productores i realitzadors independents de Catalunya.
Ha participat com a jurat a nombrosos festivals audiovisuals del país i com a ponent a diferents conferències sobre televisió, cultura, tendències i nous formats audiovisuals.

És llicenciat en Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

 

gitteGitte Hansen
Subdirectora de First Hand Films (Suïssa)

Gitte Hansen treballa a First Hand Films des de 2002, on realitza tasques de desenvolupament de projectes, finançament & packaging, estratègia de màrqueting, ventes i compres.

Prèviament Gitte ha treballat en l’àmbit de la distribució internacional de llargmetratges, i ha estat cap d’informació i promoció de Filmkontakt Nord durant 5 anys a Copenhaguen. A més, ha estat coordinadora del Nordisk Forum pel cofinançament de Documentals, i ha treballat al projecte DOCUMENTARY de MEDIA, el qual incloïa la primera edició de la guia EDN i un estudi sobre la coproducció i el finançament del sector documental a Europa.  

Ha col·laborat a Vertigal Strategies, a la sessió Eurodoc, a Transmedia Next. Ha estat consultora i tutora de tallers europeus i ha exercit com a jurat a diversos festivals de cinema europeus.

Gitte Hansen té un Màster en Cinema i Retòrica per la Universitat de Copenhaguen.

 

 hendelLorenzo Hendel
Commissioning editor a RAI 3 (Itàlia)

A finals dels anys 70 va treballar a Perugia en producció local de la RAI per a un projecte de documentació de la realitat social local, sense perdre el seu interès per la investigació del llenguatge televisiu, així com les seves activitats teatrals i de ficció de cinema i vídeo.

El 1988 es va mudar a Roma, on va seguir treballant a la RAI3 com a realitzador de televisió. La seva feina el va portar per tot el món. Va dirigir “Tepuy: un viatge als orígens del món”, a Veneçuela (1997), “Groenlàndia: la llarga posta de sol”, filmat en la seva totalitat a Groenlàndia. Aquesta pel·lícula va guanyar diversos premis, al millor llargmetratge al Festival de Cinema d’Ischia, Festival Maremetraggio de Trieste i Festival Cinemountain de Cervinia, i altres premis menors al Festival de Cinema de Sulmona i al Festival Autrans a França. El 2006 va dirigir “Quan les mans parlen” per a DOC3, i el 2007 “Pio La Torre, el fill de la terra”.

Des de 2008 dirigeix DOC3 a la RAI3 com a commissioning editor. Selecciona documentals per a la compra i la co-producció, i fa un seguiment dels projectes durant el seu desenvolupament. 

 

peterPeter Jäger
Director general d'Autlook (Àustria)

Nascut a Bèlgica, el 2005 Peter Jäger va fundar amb altres productores austríaques Autlook Filmsales, amb seu a Viena. Peter treballa com a agent comercial a Autlook Filmsales, on cada any se seleccionen 25 documentals per televisió i 5 documentals amb potencial internacional.

Peter Jäger també és membre expert del panell del programa MEDIA i de festivals com IDFA Amsterdam, HOTDOCS Toronto, DOK Leipzig, Sheffield DOC, Visions Du Réel (Nyon), CPH-DOX Copenhagen, DOK Helsinki, DIAGONALE... També és membre del jurat de la Filmfund austríaca i flamenca.

Peter Jäger, a més, és ponent convidat a diverses acadèmies cinematogràfiques (Filmakademie Wien, Donau-University Krems, Eurodocs, CineRegio, MAIA workshop) i a Instituts Nacionals de Cinematografia (Àustria, Polònia, Itàlia, Països Bàltics, Argentina, Bèlgica, Edimburg...).

 

bertBert Janssens
Cap de Programes & Gerent a HUMAN (Països Baixos)

Nascut al nord d’Holanda, Bert Janssens va crèixer a Rotterdam. Des de l’any 1998 és l’encarregat de programes a HUMAN (Humanistische-Omroep), el servei públic de televisió humanista d’Holanda. Des de l’octubre de 2004 és també el gerent de HUMAN, la qual produeix programes per televisió, ràdio, internet i nous mitjans. HUMAN produeix 30 documentals cada any, que són projectes “crossmedia” que tracten temes socials, polítics i filosòfics.

Bert Janssens ha estat treballant en diferents camps de la cultura, la producció i la difusió des de 1976, quan va començar com a productor “freelance” i com a realitzador de programes a Radio-Televisió VARA. Des de 1985 i fins a 1992 va ser el cap artístic del teatre De Balie, un Centre polític i cultural d’Amsterdam. Des de 1992 i fins 1998 va treballar al Teatre RO, la companyia de teatre municipal de Rotterdam.

Ha estudiat Llengua i literatura Hispàniques i Comunicació de masses.


reinhartReinhart Lohmann
Commissioning editor a ARTE/ZDF (Alemanya)  

Reinhart després d'estudiar Història de l'Art a Munic i Colònia, va treballar com a realitzador, periodista i editor de la cadena pública alemanya ARD. A partir de 1982 va filmar temes polítics, culturals i econòmics en molts països europeus, així com als EUA i a Israel.

Del 1987 al 1991 va ser editor d'un programa d'entrevistes en directe de ARD amb convidats internacionals del món de la política i la cultura. El 1991 es va incorporar a la televisió pública alemanya ZDF i va participar en la creació d'ARTE. Va estar involucrat en temes de política, documentals, pel·lícules i revistes culturals i polítiques.
ARTE és un canal de televisió cultural de servei públic europeu. La seva originalitat rau en el fet que es dirigeix a un públic de diferents àmbits lingüístics, sobretot francesos i alemanys.

ART TV Deutschland GmbH, el membre alemany de ARTE, reflecteix l'estructura federal de la radiodifusió pública a Alemanya. La ARD i la ZDF, les dues estacions de radiodifusió d'Alemanya, són accionistes d'ARTE TV Deutschland GmbH. Produeixen o compren els programes que constitueixen la contribució alemanya a les transmissions de ARTE.

andresAndrés Luque
Productor executiu de l'Àrea de Cultura de TVE (Espanya)

Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Complutense de Madrid el 1981.
Andrés Luque és adjunt a la Direcció de Cultura de TVE i exerceix com a productor executiu de l'Àrea de Cultura; s’encarrega de la recepció de projectes, gestió, selecció, negociació i desenvolupament de la producció dels documentals unitaris en què Televisió Espanyola participa com a coproductora .

A més, i durant els últims 15 anys, ha exercit la docència en el Institut de RTVE i ha estat professor convidat en diferents universitats i escoles de cinema. Anteriorment ha estat guionista i realitzador del programa "En Portada" i “Así se hizo” de TVE. Andrés Luque va ser codirector del llargmetratge " Agallas", seleccionat a la Secció Oficial del Festival de Cinema de Màlaga (2009).

Ha rebut diversos premis, entre els quals el Premi dret d'infància i Periodisme (concedit pel Defensor del Menor i l'Associació de la Premsa de Madrid, 2006), Mans Unides - Premi a Televisió (2006), Medalla de bronze i de plata al millor reportatge-documental de Recerca al Festival de Televisió de Nova York (2005 i 2006), Premi Signis dels Premis Itàlia de Radiotelevisió, Premi Drets Humans a Mitjans de Comunicació del Consell General de l'Advocacia, Premi Creu Roja Internacional del Festival de Montecarlo (el 2003 i 2004) i Premi Nacions Unides al millor Programa de Televisió sobre la Infància i Joventut (1990).

charlotte madsenCharlotte Madsen
Consultora de programes a DR Sales (Dinamarca)

Charlotte Gry Madsen treballa a DR (la Corporació Danesa de Radiotelevisió), al departament de ventes internacionals des de 1998. 

DR és el major distribuidor de programes d’alta qualitat dels països escandinaus. Distribueix documentals, ficció i programes infantils produïts per DR i de productores independents internacionals a compradors i distribuidors d’arreu del món. DR cada any llança 40 nous documentals i coprodueix 10 documentals.

Charlotte Gry Madsen va cursar estudis de mitjans a la Universitat de Copenhaguen.

 

pinilloJosé Manuel Pinillo
Director de programació de La 2 / TVE (Espanya)

José Manuel Pinillo és l’actual director de programació de La 2 (TVE).
Ha desenvolupat la major part de la seva trajectòria professional en el sector multimèdia i audiovisual.

 

 

JOAN SALVATJoan Salvat
Cap del Departament de Documentals de Televisió de Catalunya (Catalunya)

Joan Salvat ha estat dirigint el programa de reportatges "30 Minuts" de Televisió de Catalunya, des de la seva estrena, el 1984. Un programa que ha guanyat nombrosos premis nacionals i internacionals. Des de fa 15 anys dirigeix també el programa "60 Minuts" de TVC, que emet els millors reportatges produïts per altres cadenes de televisió.

Actualment és el cap del nou departament de documentals de Televisió de Catalunya. Com a tal, dirigeix i presenta "Sense Ficció", programa que té com a principal objectiu emetre els millors documentals que es fan arreu del món, i també els documentals de producció pròpia que han marcat estil a TV3. És el primer espai d'aquesta mena que fa una televisió pública en la seva primera cadena.

Joan Salvat és llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Abans de començar a treballar en televisió, va ser redactor en diaris, com el ja desaparegut El Correo Catalán, la revista Oriflama i va col·laborar com a corresponsal per l’Avui i altres revistes.

 

carmenCarmen Summers
Directora de Producció Aliena de Televisión de Castilla-La Mancha (Espanya)

Carmen és programadora i productora de televisió des de 1988. El 1989 s'incorpora a Antena 3 TV, on desenvolupa funcions de programadora, compradora de Producció Aliena, guionista i adjunta a la direcció del departament de projectes cinematogràfics durant més de deu anys.

L'any 2000 passa a ser Gerent de Programació i Continguts d’Estrena Digital, on gestiona el servei de Pagament per Visió de l'Associació d'Operadors de Cable fins el 2002, data en la que s'incorpora a la productora Multipark com a Gerent de Formats i Internacional. El 2006 comença a crear i desenvolupar formats de programes per a Plural Entertainment o El Mundo TV, entre d'altres productores.

Des de 2007 és la directora de Producció Aliena de Televisión de Castilla-La Mancha. És coautora de diverses publicacions “La vida es corto: las películas breves de los grandes cineastas”.

Carmen és llicenciada en Ciències de la Informació, per la Universitat Complutense de Madrid.

 

irenaIrena Taskovski
Directora creativa de Taskovski Films (Regne Unit)

Irena, nascuda a Bòsnia, va estudiar a Praga, on es va graduar a l'Acadèmia de Cinema (FAMU). També va estudiar a l'Escola de Cinema i Televisió Sam Spiegel de Jerusalem, i va cursar un Màster a l'Escola Nacional de Cinema i TV a Londres.

Irena ha estat productora de pel·lícules que han guanyat múltiples premis, entre altres: Village B, Czech Dream, Czech Peace, All Good for the world i Nosovice. També ha treballat en el desenvolupament i el finançament d'una companyia de producció amb seu a Londres, Autonoumus. Irena ha organitzat i programat diversos festivals de cinema.

Irena també ha estat professora a l'Acadèmia de Cinema de Praga (FAMU) i a la NFTS de Londres, ha donat classes a l'Institut de Cinema Documental de Praga, com a experta en vendes internacionals de cinema i distribució, amb especial atenció en el documental europeu de creació.


iñigoIñigo Trojaola
Editor en Cap de Documentals de Canal + (Espanya)

Va cursar estudis de Comunicació audiovisual a la Universitat Complutense de Madrid i Cinema Documental a la Universitat de Westminster a Londres. Durant els últims sis anys ha exercit d'editor en cap de documentals a Canal +, on s’encarrega de la selecció de documentals, tant de compra com de coproducció. A més és el responsable de continguts del nou Canal + Xtra.
Canal + és un canal de tv de pagament que adquireix anualment uns 80 títols documentals. Tenen com a prioritat els grans documentals de natura, societat i esports i els llargmetratges documentals més destacats del panorama internacional i nacional.

olgaOlga Valencia
Directora Programa Docs a BTV (Catalunya)

Olga València és periodista. Actualment és la directora i presentadora del programa Doc's que s'emet per Barcelona TV i la Xarxa de Televisions Locals.

Barcelona Televisió – BTV va iniciar les seves emissions el novembre de 1994. Va néixer com una televisió de proximitat, pensada pels barcelonins, amb una programació de qualitat i amb especial interès per la cultura i la participació ciutadana. Diversos programes de Barcelona TV han estat premiats per institucions nacionals i internacionals, reconeixent l’esforç en la innovació de formats i la seva qualitat.

wimWim Van Rompaey
Commissioning editor de Lichtpunt (Bèlgica)

Des de 1981, Wim Van Rompaey és productor de Lichtpunt, una cadena belga independent que té dos programes setmanals al segon canal de la televisió pública flamenca (VRT).

Lichtpunt està subvencionat pel govern flamenc i el seu objectiu és aportar  documentals, entrevistes i pel·lícules amb un punt de vista humanista, i per tant emet programes d’interès sòcio-humà.

Lichtpunt produeix una part dels programes internament, però també compra i co-produeix al mercat internacional. Algunes de les co-produccions o compres recents són "Rabbit à la Berlin", "Mostar United" i "Monsanto". 

Wim Van Rompaey ha cursat un màster en Història Moderna a la Free University de Brusel·les.

 

nick wareNick Ware
Director de Mercury Media i de Joining the docs i encarregat d'estratègia a Africa Channel (Regne Unit)

Mercury Media és una empresa internacional de distribució de documentals. Nick Ware és alhora el director del canal de documentals online www.joiningthedocs.tv.

Nick Ware també és consultor. A Africa Channel és l'encarregat de l’estratègia de programa. Està especialitzat en buscar noves maneres de crear, finançar i distribuir contingut documental i factual. Treballa amb empreses audiovisuals, festivals de cinema, organitzacions benèfiques i departaments governamentals. Cada vegada més, es dedica als continguts multiplataforma, on hi fa de productor executiu, consultor i entrenador.

Nick va treballar a la BBC durant molts anys, com a director editorial de BBC Four, Director Creatiu de BBC Learning, i Comissioning Editor de programes d’art. També va ser “controller” de Community Channel, un canal de televisió sense ànim de lucre.   

 

jennyJenny Westergaard

Commissioning editor de documentals al departament de co-produccions de YLE (Finlàndia)

Jenny Westergard és llicenciada en Periodisme per la Universitat de Helsinki i ha estat treballant per YLE (Radio Televisió finesa) des de 1985.

Jenny Westergard és commissioning editor de YLE FST, el canal de llengua sueca de YLE. YLE FST ofereix transmissió contínua 7 dies a la setmana i emet 2.200 hores a l’any. La llengua principal és el suec, però tots els programes es subtitulen al finès.

En aquests moments YLE FST té dos espais setmanals per a documentals, centrats en històries contemporànies de caire social, polític i humà amb bons personatges.